ü
EDU 401 Topluma Hizmet Uygulamaları dersini alan 1.grup öğrencileri, dönem boyunca “Engelleri Aşmak” teması altında çok yönlü çalışmalarını sürdürdüler. 5 Aralık’ta “Engelleri Aşmak” konulu bir panel düzenlediler. Dönem boyunca yürüttükleri kapsamlı çalışmalarını dönem sonunda bizlerle paylaştılar. Projeleri; özgül öğrenme güçlüğü (disleksi) olan öğrencilerle çalışma ve öğretmenleri bilgilendirmeye yönelik kitapçık hazırlama; “Betimleme Nasıl Yapılır?” konulu bir eğitim programı düzenleme ve ardından eğitim alanlarla birlikte çok sayıda görselin betimlemesini yapma; TED Üniversitesi'nin fiziksel engelli bireyler için erişilebilirliğinin artırılması için yapılabileceklerin belirlenmesine yönelik bir rapor hazırlama; görme engelli öğrenciler için Eğitime Giriş (EDUC 100) dersinin kaynaklarını seslendirme: “Ulaşılabilir Radyo” uygulamasında engelli bireylerin ve uzmanların, deneyimlerini, birinci ağızdan radyo dinleyicileri ile paylaşmalarını sağlama; ruh sağlığında insan hakları savunuculuğu konusunda farkındalık kazandırmak amacıyla çok sayıda küçük gruplarla toplantılar düzenleyerek eğitim verme; otizm konusunda farkındalığı arttırmak amacıyla paylaşımlarda bulunma ve eğitim verme çalışmalarını kapsamaktadır. Bu kapsamda hazırlanmış olan broşüre buradan ulaşabilirsiniz.
Öğrencilerimizin, “Engelleri Aşmak” teması alanında gerçekleştirdikleri çalışmalarını ve bu alanda gözlemledikleri toplumsal ihtiyaçların sağlanmasına yönelik katkılarını takdir ediyoruz; birer toplum gönüllüsü olarak çalışmalarını sürdürmelerini diliyoruz.